Umjetnina tjedna – Darko Bakliža: Strast 1
Autor: Darko Bakliža
Naslov predmeta: Strast 1
Naziv predmeta: slika
Materijal / tehnika: platno / ulje
Država nastanka: Hrvatska
Mjesto nastanka: Zagreb
Godina nastanka: 1984.
Mjere: 650 x 890 mm
Naziv zbirke:Zbirka Galerije Koprivnica
Inv. broj: MGK 4951
Prema biografiji navedenoj u monografiji „Darko Bakliža: Od akta do akta“ autora Vladimira Rismonda, slikar čiju umjetninu predstavljamo rođen je 1958. godine u Krapini, a kasnije je preselio u Koprivnicu gdje je 1977. godine završio srednju školu i nakon toga upisao studij na Pravnom fakultetu u Zagrebu. Nekoliko godina kasnije, 1981. godine, upisao je Akademiju likovnih umjetnosti gdje je diplomirao 1987. u klasi profesora Đure Sedera. Otad je izlagao na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj, ali i drugim europskim zemljama. Osim kao slikar već dugo djeluje kao scenograf i surađuje s kazalištima, a i sam je napisao dva dramska teksta. Od 1989. predaje na Studiju za dizajn, od 1995. na Arhitektonskom Fakultetu te od 1998. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Kao gost predavač radio je na Indiana University of Pennsylvania. Autor je i animiranih filmova među kojima su poznati „Priča prva“ i „Teorija odraza“ te „&Black&White“. U mediju filma predstavio se na gotovo 50 festivala, a osvojio je nekoliko domaćih i međunarodnih nagrada. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika.
Bakliža je od samog početka svog rada autor kojeg karakterizira gestualnost te brz i impulzivan pokret. Ekspresionizam kojeg prenosi na platna često interpretira, prati i prikazuje unutrašnje poticaje i ritmove. U slikarstvu zadržava dozu preciznosti, a iako djeluje kao da za to ne mari u mnogim radovima pokazao je izvrsne crtačke sposobnosti. Ekspresivna gesta koja pokazuje promišljenost i mjeru, bilježi se i na umjetnini koju predstavljamo. Strast 1 donosi impulzivan, brz pokret (kista i prikazanih tijela), energični trag kojim bilježi i opisuje unutrašnji ritam, podražaj i poticaj, vlastiti i onaj u ljudskim likovima na platnu. Krupni plan u kojem promatramo dvije osobe donosi nam ravnotežu između intuitivnog i analitičkog zapisa. S jedne strane to je lirski prikaz ljudskog tijela u promišljenim i točnim omjerima, a s druge, potez kista, inkarnat i prikaz lica donosi dozu dramatičnog i grotesknog. Stavljajući čovjeka (i inače) u epicentar svog stvaranja, Bakliža ga je ovdje (ako i u brojnim drugim prilikama) ogolio gotovo do dubine njegove srži – u liku i činu – zalazeći tamo gdje je njegova čovječnost iskrena i otvorena.
Izvor: Darko Bakliža: Strast 1 – Muzej grada Koprivnice (muzej-koprivnica.hr)
