Koncert klasične glazbe

Koncert povodom obilježavanja Dana Grada Koprivnice oduševit će sve ljubitelje klasične glazbe.

Na programu će se naći djela Dore Pejačević, Bele Bartoka i Johannesa Brahmsa.

Nastupaju:

Monika Leskovar, violončelo

Martina Filjak, klavir

Marija Andrejaš, viola

Dunja Bontek, violina

Dvorana „Domoljub“

5. studeni 2023. (nedjelja) u 19:00 sati

Ulaz je besplatan.

Biografije:

Dunja Bontek (Koprivnica, 1988.) diplomirala je violinu u razredu Maje Dešpalj – Begović na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu 2008. godine. Pohađala je poslijediplomski studij na Sveučilištu za glazbu i dramske umjetnosti u Grazu (Institut Oberschützen) u razredu Eszter Haffner. Tijekom školovanja osvojila je mnoge nagrade i priznanja, od kojih se izdvajaju prve nagrade na državnim natjecanjima 2003. (u kategoriji aversion trija) i 2004. (u kategoriji violine), druga nagrada na istom natjecanju 2002. i počasna diploma na Međunarodnom natjecanju Alpe-Adria u Italiji. Godine 2008. primila je počasnu diplomu i specijalnu nagradu za glazbenu zrelost, intonaciju i stil izvedbe na Međunarodnom natjecanju Premio Amici della Musica u Udinama (Italija). Laureatkinja je 5. Međunarodnog natjecanja za mlade glazbenike Ferdo Livadić 2008. Solistički je nastupala uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar HRT-a, Varaždinski komorni orkestar, Cantus ansambl, Simfonijski orkestar Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu te Filharmonijski orkestar mladih Alpe -Adria iz Gorizie (Italija).

Koncertna je majstorica  Varaždinskog komornog orkestra, a honorarno surađuje sa Hrvatskim baroknim ansamblom i Zadarskim komornim orkestrom.

Usavršavala se kod eminentnih domaćih i inozemnih pedagoga poput Catherine Mackintosh, Eszter Haffner, Helfrieda Fistera, Valtera Dešpalja, Pavla Zajceva, Milana Čunka, Christiana Eulera, Jürgena Kussmaula i drugih.

Od 2010. bila je zamjenica vođe drugih violina u Simfonijskom orkestru Hrvatske radiotelevizije, a od 2011. zamjenica je koncertnog majstora Zagrebačke filharmonije.

2022.godine položila je audiciju u Londonskom simfonijskom orkestru s kojim je bila na velikoj turneji po Japanu i Južnoj Koreji pod vodstvom slavnog dirigenta Sir Simona Rattlea.

Violistica Marija Andrejaš diplomirala je 2008.g. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi Milana Čunka. Školovanje dopunjuje programima umjetničkog usavršavanja kod Aleksandra Miloševa i Krešimira Pustičkog. Poslijediplomski studij na Sveučilištu u Stavangeru (Postgraduate Diploma in Music Performance) završava 2018. u klasi Jana Bjørangera.

Vođa je dionice viola Simfonijskog orkestra HRT-a, Zadarskog komornog orkestra, norveškog ansambla 1B1 i Varaždinskog komornog orkestra, s kojim i solistički nastupa (A. Rolla, W.A. Mozart). Također surađuje sa Simfonijskim orkestrom iz Stavangera te je članica međunarodnog orkestra Musicians for Human Rights, humanitarne inicijative koja uključuje instrumentaliste vodećih europskih orkestara. Sa kvartetom Song ostvaruje koncerte u Hrvatskoj i Španjolskoj, te surađuje sa istaknutim umjetnicima kao što su Roman i Milena Simović, David Cohen i Gordan Nikolić.

Monika Leskovar (Kreutztal, Njemačka, 15. ožujka 1981.) je hrvatska violončelistica.

Počela je svirati violončelo sa 6 godina na Glazbenome učilištu Elly Bašić u klasi prof. Dobrile Berković-Magdalenić. Završila je poslijediplomski studij kod prof. Davida Geringasa u Berlinu. Pored toga usavršavala se i kod drugih violončelističkih pedagoga kao što su Valter Dešpalj, Mstislav Rostropovič, Eleonore Schoenfeld i dr. Dobitnica je mnogih hrvatskih i međunarodnih nagrada i priznanja. Trenutačno svira na talijanskom violončelu Vincenza Postiglionija iz 1884. koji je dobila na doživotno korištenje od Grada Zagreba i Zagrebačke filharmonije. Dosada je nastupala s glazbenicima kao što su Giovanni Sollima, Krzysztof Penderecki, Sofija Gubajdulina, Gidon Kremer i Julian Rachlin, Jurij Bašmet i Tabea Zimmermann, Boris Berezovski i Richard Hyung-ki Joe. Često nastupa sa Zagrebačkom filharmonijom. Na10. jubilarnom Međunarodnom festivalu komorne glazbe u Canberri, Australija svibnja 2004., Monika Leskovar je pod pokroviteljstvom Veleposlanstva RH u Canberri, Ministarstva kulture i Grada Zagreba s izvanrednim uspjehom svirala na četiri koncerta i održala dva majstorska tečaja na Australian National University School of Music (vlp.dr. Mladen Ibler).

Pijanistica Martina Filjak svojom istovremeno strastvenom i lirskom svirkom te tehničkom perfekcijom redovito oduševljava međunarodnu javnost i kritiku kao ‘umjetnica galvanizirajuće snage’ s ‘magnetskom scenskom prisutnošću’.

Pažnju šire međunarodne javnosti privukla je 2009., kada je osvojila Zlatnu medalju i niz posebnih priznanja na renomiranom međunarodnom natjecanju u Clevelandu, te ubrzo potom debitirala u dvoranama Konzerthaus u Berlinu, Musikverein u Beču kao i dvorani Zankel u Carnegie Hallu (‘Živopisna i privlačna scenska prisutnost …. snalažljivost tehnike i prirodnost muzikalnosti …Pijanistica vrijedna pozornosti’, The New York Times). Neposredno prije Clevelanda bila je dobitnica prvih nagrada na natjecanjima Viotti ( 2007.) i Maria Canals u Barceloni (2008.) te je bila laureat natjecanja Busoni u Bolzanu.

Rođena u glazbeničkoj obitelji, glasovir je počela učiti s pet godina, a već u šestoj prvi put javno nastupa. Glazbenu je naobrazbu stekla na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i na bečkom Konzervatoriju, a potom ju završila u renomiranoj klasi za soliste u Hannoveru. Pohađala je i majstorske tečajeve na prestižnoj Klavirskoj akademiji na jezeru Como u Italiji.

Dobitnica je brojnih nagrada i priznanja, među kojima su nagrada ‘Vladimir Nazor’ za izvedbe Brahmsova 1.koncerta i Kelemenova koncerta, nagrada ‘Milka Trnina’ Hrvatskoga društva glazbenih umjetnika, ‘Orlando’ za nastup na Dubrovačkim ljetnim igrama, “Juditu” za izvedbu koncerta Dore Pejačević na Splitskom ljetu, a 2009. odlikovana je Redom Hrvatskog pletera za postignuća u glazbi.

Posljednjih nekoliko sezona Martina je nastupala uz vodeće svjetske orkestre poput The Cleveland Orchestra, Sand Diego Symphony, The Florida Orchestra, Strasbourg Philharmonic, Barcelona Symphony, Bilbao Symphony, Deutsche Radio Philharmonie, Staatskapelle Weimar, Staatskapelle Halle, Bremen Philharmonic, Lübeck Philharmonic, Robert – Schumann Philharmonie Chemnitz, Slovenska filharmonija, Japan Century Symphony orchestra, Israel Chamber Orchestra i Orchestra Simfonica La Verdi iz Milana. Također, nastupala je na znamenitim pozornicama dvorana kao sto su Concertgebouw Amsterdam, Konzerthaus Berlin, l’Auditori and Palau de la Música Catalana/ Barcelona, Zankel Hall u Carnegie Hall-u/ New York, Boston/ Jordan Hall, Teatro San Carlo, Sala Verdi, Salle Gaveau, Musikverein i Konzerthaus u Becu, NDR dvorana/ Hannover, Residenz in Munich, Auditorio Nacional – Madrid, te Ravinia Festival u Chicagu.

Zadnjih godina Martina vrlo često surađuje sa uglednim dirigentima kao što su JoAnn Falletta, Stanislav Kochanovsky, Alexander Shelley, Hans Graf, Markus Poschner, Sebastian Lang–Lessing, Josep Caballe-Domenech, Tito Munoz, Carlos Miguel Prieto i Stefan Sanderling. Svoju ljubav prema komornom muziciranju njeguje redovitim nastupima i suradnjama sa umjetnicima kao što su Szymanowski Quartet, Ensemble Berlin, Dmitry Sinkovsky, Radovan Vlatkovic, Marija Pavlovic, Tatjana Vassiljeva, Felix Klieser i Monika Leskovar.

Koncertnu sezonu 2018/19 započela je izvedbom Brahmsovog 2. klavirskog koncerta uz orkestar Staatskapelle Halle na glazbenom festivalu u Chorinu, a nastavila ju je nastupima na Samoborskoj glazbenoj jeseni, te nizu nastupa uz orkestre i dirigente : Orquesta Filarmonica de Bogota i Diego Naser, the New West Symphony i Fawzi Haimor, the Norddeutsche Philharmonie Rostock i Nicholas Milton, the Colorado Springs Philharmonic i Josep Caballe Domenech, the Malaga Philharmonic i Guillermo Garcia Calvo, the Capella Quileia i Paul Goodwin, the Philharmonic Orchestra of Teatro Colon i Manuel Hernandez Silva kao i uz ansambl Zagrebackih solista.

Martinin široki repertoar obuhvaća literaturu od Bacha do Beria te preko trideset klavirskih koncerata.

Martina tečno govori 7 jezika. Na svoju sreću, kao aktivni izvođač, voli putovati.

Martina Filjak: “Volim prirodu. U prirodi sam istinski sretna. Oduševlja me glazba koja evocira zvukove prirode i folklorne melodije – primjerice Bartókova suita Na otvorenomeSix Encores od Beria (WasserklavierErdenklavierFeuerklavier i Luftklavier) te Ravelova Une barque sur l’océan – svakako spadaju među moja najdraža djela. Istovremeno me privlači komorno muziciranje ali i tehnički i intelektualno zahtjevna i komplicirana djela kao što su Beethovenova Hammerklavier Sonata i Bartókov Klavirski koncert br. 2. “

Skip to content