Umjetnina tjedna – Vegeta

PODRAVKA VEGETA ORIGINAL /SERIJA OKUSI HRVATSKU: KOPRIVNICA

Autori: PODRAVKA + BRUKETA&ŽINIĆ&GREY
Klijent: Podravka d.d. Koprivnica
Agencija: Bruketa&Žinić&Grey Zagreb
Naslov predmeta: PODRAVKA VEGETA® ORIGINAL / SERIJA OKUSI HRVATSKU : KOPRIVNICA
Naziv zbirke: Zbirka grafičkog i produkt dizajna
Naziv predmeta: ambalaža u prehrambenoj industriji
Materijal izrade: višeslojni industrijski lim sa slojem PET folije
Tehnika izrade: industrijska proizvodnja limene ambalaže, digitalni tisak
Država nastanka: Hrvatska // EU
Mjesto nastanka: Koprivnica – Zagreb
Stilsko razdoblje: recentno
Godina nastanka: 2022.
Mjere: promjer 9 mm, visina 135 mm
Signatura: nema
Inv. broj: predmeti u obradi

Opis predmeta: LIMENKA PODRAVKA VEGETA® ORIGINAL S MOTIVOM KOPRIVNICE najnovija je akvizicija ambalaže za Zbirku grafičkog i produkt dizajna Muzeja grada Koprivnice. Dizajn ambalaže važan je dio uspjeha proizvoda na tržištu. Prilikom dizajniranja Vegetinih sad već kolekcionarskih limenki vodi se briga o načinu pakiranja proizvoda, identitetu marke, održivosti i prezentaciji, što je odraz Podravkine strategije u kojoj Vegeta Original kao globalno prepoznatljivi začin dobiva dodanu vrijednost. U ovom slučaju kao turističkog suvenira koji promovira baštinu i Hrvatsku predstavlja kao kulturnu turističku destinaciju u kojoj je važna i kultura stola. Radi se o dizajnu ambalaže u kojem do izražaja dolazi kontekst koji u skladu s vremenom ilustracijom predstavlja kulturu i povijest odabranih hrvatskih gradova. Ilustracije otisnute na limenkama nastale su u kreativnom timu zagrebačke agencije Bruketa&Žinić&Gary te pripadaju seriji Taste Croatia. Serija ambalaže pripada prigodnom i ograničenom izdanju ambalaže, ljetnih limited edition limenki Vegete s motivima šest hrvatskih gradova: Koprivnice, Zagreba, Splita, Dubrovnika, Pule i Šibenika. Vegetine limenke Taste Croatia lansirane su na tržište 2022. godine, na početku turističke sezone.

Prikaz Koprivnice sa sjedištem Podravke i skulpturom Pevca Zvonimira Lončarića na simboličnoj je razini primjer sinergije korporativne politike i umjetnosti koja je više od pola stoljeća implementirana u viziju Podravke kao prehrambene industrije koja inspiraciju i resurse nalazi u lokalnim vrijednostima, od poljoprivrednih do baštinskih. Mobilna drvena skulptura Pevca hrvatskog kipara, slikara i grafičara Zvonimira Lončarića (1927. – 2004.) postavljena ispred poslovne sedmerokatnice i vrijeme njezine izgradnje 1979. godine. Drvena skulptura pripada suvremenoj hrvatskoj skulpturi kasnih sedamdesetih i osamdesetih godina 20. stoljeća, a jedan je od primjera Podravkinog osjećaja za umjetničke intervencije u javni prostor, baš kao što Vegeta kao dodatak jelima uspješno intervenira u svako jelo. Manje je poznato kako je Lončarić u svom radu na animiranim filmovima u Zagreb Filmu bio umjetnički ravnatelj i crtač pozadine na filmu Surogat Dušana Vukotića, koji je 1962. godine primio prestižnu nagradu Oskar za animirani film. Osim što se sjedište Podravke nalazi u Koprivnici, odabir koprivničkog motiva ograničenog izdanja Vegetine ambalaže, podrazumijeva se iz više razloga. U tom kontekstu priču o pakiranju i ambalaži možemo povezati sa zemljom na kojoj se proizvodi hrana, no isto tako se možemo usredotočiti na ekologiju i utjecaj nekontroliranog odlaganja ambalaže u kojoj ideja ograničenih dizajnerskih serija promovira ideju zaštite okoliša, recikliranje i ponovnog korištenja ambalaže za pakiranje hrane.

 O agenciji: BRUKETA&ŽINIĆ&GREY je vodeća agencija za oglašavanje i brendiranje koja je na čelu kreativnih inovacija više od dva desetljeća. Poznati su po svojoj sposobnosti stvaranja jedinstvenih i dojmljivih kampanja koje duboko emocionalno rezoniraju s publikom. Imaju snažan fokus na pripovijedanje i njihov rad često izaziva osjećaje nostalgije, humora i ljudskosti. Njihov rad je prepoznat od strane industrije i osvojili su brojne nagrade. Radi se o agenciji za oglašavanje i brendiranje koja već više od dva desetljeća prednjači u kreativnim inovacijama. Agenciju su 1995. godine u Zagrebu osnovali Davor Bruketa i Nikola Žinić, a od tada je izrasla u jednu od najuglednijih i najuspješnijih kreativnih agencija u regiji. Jedno od obilježja rada Brukete&Žinića&Greya je njihova sposobnost stvaranja jedinstvenih i dojmljivih kampanja koje odjekuju kod publike na dubokoj emocionalnoj razini. Imaju snažan fokus na pripovijedanje, a njihov rad često izaziva osjećaje nostalgije, humora i ljudskosti. Ovakav pristup im je pomogao da izgrade dugotrajne odnose s klijentima i osvoje brojne nagrade za svoj rad. Agencija ima impresivan portfelj klijenata, od malih startupa do velikih multinacionalnih kompanija. Surađivali su s nekim od najvećih svjetskih brendova kao što su Coca-Cola, Heineken, A1, Unicredit, Dove, Playstation, Mazda, Renault Nissan, Rimac i UNICEF. Njihov rad prepoznala je industrija te su osvojili brojne nagrade poput Cannes Lions, Effie, Clio, D&AD, ADC New York, Cresta i Epica.

Kulturno-povijesni okvir: TRŽIŠNE KOMUNIKACIJE i razvoj komunikacija na globalnoj razini izvršili su ozbiljan utjecaj na marketinške trendove, brendiranje proizvoda, industriju ambalaže i prehrambenu industriju. Suvremeni industrijski dizajn i oblikovanje ambalaže u službi su promocije i isticanja proizvoda na policama, odnosno povećanja prodaje, što je osnovna namjera realnog sektora. Dizajn ambalaže posebno je važan zato što utječe na uspjeh proizvoda na tržištu, pakira i čuva proizvod, pruža bitne informacije o tome što kupujemo te vrlo često stvara emocionalnu vezu između proizvođača i potrošača. Koprivnička Prehrambena industrija Podravka tu je slojevitu povezanost odavno shvatila i prihvatila kao dio vizije svojih prehrambenih proizvoda. OGRANIČENE SERIJE I PRIGODNA IZDANJA VEGETE ORIGINAL danas su predmeti industrijskog dizajna koji nakon što kao ambalaža nestanu s polica trgovina predstavljaju kolekcionarske primjerke koje uz Prehrambenu industriju Podravka vežemo uz ime dizajnera i kreativnog direktora Davora Bruketu, koji u ozbiljan biznis pakiranja i ambalaže unosi duhoviti pristup i elemente igre čime između proizvoda i potrošača majstorski uspostavlja emotivne veze i osjećaj prisnosti.

Izvor: PODRAVKA VEGETA® ORIGINAL / SERIJA OKUSI HRVATSKU : KOPRIVNICA – Muzej grada Koprivnice (muzej-koprivnica.hr)

Skip to content