Dani medijske pismenosti u dvorani “Domoljub”
Multimedijska izvedba Abeceda interneta
Pučko otvoreno učilište Koprivnica obilježilo je ovogodišnje Dane medijske pismenosti na vrlo kreativan i zabavan način. U dva su dana učenici koprivničkih osnovnih škola u dvorani Domoljub konzumirali i kreirali digitalne sadržaje. Prvoga su dana učili o zamkama interneta kroz multimedijsku izvedbu „Abeceda interneta“ gdje su imali mogućnost uključiti se u rasprave i podijeliti svoja vlastita iskustva iz virtualnog svijeta kroz koje su ih vodili poznati hrvatski glumci Ana Vilenica i Tomislav Krstanović. Njih su se dvoje pojavili u videu kao Super Štakor Tomo i Super Štreber Ana, a zatim se “materijalizirali i izašli” iz videa u prostor izvedbe. Kroz glumačku interakciju poticali su razgovor s učenicima o njihovom osobnom korisničkom iskustvu zaokružujući njihov doživljaj. Učenici šestih razreda koprivničkih škola vrlo aktivno su se uključili u raspravu i dijelili svoja vlastita iskustva iz virtualnog svijeta. Pričali su o svojim pozitivnim i negativnim iskustvima, spominjali igrice, izazove, zanimljive aplikacije za zabavu, komunikaciju i učenje te brojne druge zanimljivosti. Otkrili su da u školama postoje tračerske online novine i svjesni su štetnosti istih. Dio učenika je imalo potrebu podijeliti svoja osobna iskustva internetskog bullyinga i pokušaja krađe indentiteta kao i štetnosti pojedinih internetskih igrica. Ujedno su usvajali i predlagali pravila ponašanja u virtualnom svijetu, te uz malo poticaja pronalazili zanimljiva rješenja za negativna iskustva koja su doživjeli.
Abeceda interneta se kao multimedijalna izvedba i radionica medijske pismenosti aktivno provodi još od 2019. godine, a radi se hibridu videa i izvedbe koji na zabavan način educira učenike četvrtih, petih i šestih razreda osnovnih škola o opasnostima i zamkama koje krije Internet. Sastoji se od pet tematskih videoisječaka koji su temelj zašite djece na internetu: kratka povijest interneta i kako je brzina prijenosa podataka promijenila svijet; clickbait i lažne vijesti i kako naučiti “čitati internet”; krađa identiteta – mehanizmi i ozbiljna šteta koju čini; cyberbullying ili vršnjačko nasilje na internetu i “lajk” kao lažno mjerilo vrijednosti. “Abeceda interneta” na interaktivan način osvještava djeci opasnosti, zamke, ali i prednosti korištenja interneta. Nastala je u produkciji Udruge “Fun Da Mental”, uz podršku Agencije za elektroničke medije i Ministarstva kulture i medija RH te Agencije za odgoj i obrazovanje i Ministarstva obrazovanja RH.
Izvedba je održana 26.4.2023. uz financijsku pomoć Grada Koprivnice, kroz program Javnih potreba u kulturi Grada Koprivnice.
TIK TOK kreativna radionica
Multimedijalna TIK TOK kreativna radionica održala se 27.4.2023. u prostoru „Mala scena“ dvorane Domoljub na kojoj je sudjelovalo petnaest učenika sedmih i osmih razreda koprivničkih osnovnih škola. Ova cjelodnevna radionica imala je za cilj kreirati smislene promotivne sadržaje uz pomoć pametnih telefona s aplikacijama koje će im pomoći kreirati video sadržaje. Uz mentorstvo voditeljice Ane Vilenica učenici su na radionici izradili reklamne video sadržaje za omiljene Podravkine proizvode. Podravka je osigurala glavne i utješne nagrade polaznicima radionice, te grickalice i slatke namaze u pauzama.
Ova cjelodnevna radionica obuhvaćala je sve etape rada na izradi namjenskog videa. Učenici su simulirali narudžbe i otkrivali potrebe naručitelja, zatim su radili na razradi ideje i koncepta kreativnog videa, izradili su scenarij za svoje reklame, te se potom okušali u snimanju i montaži.
Iako je izgledalo da imaju premalo vremena na raspolaganju, pokazali su kako itekako brzo usvajaju nove vještine, te su već nakon prvih oluja ideja, mnogi već imali gotovo čitave koncepte svojih video reklama. Učenici su radili u grupama, a nakon montaže i testiranja, svoje su kratke filmove prikazali na velikom platnu u dvorani Domoljub. Filmove je sa zanimanjem pratila tročlana komisija koja je nakon kratkog vijećanja donijela odluku o pobjednicima. Najboljim videom je proglašen Kviki – Nogomet, drugi je Easy pack – Put do vrha, te treći Lino Lada – Zombi. Još su dva videa dobila pohvalu, te su na kraju prema riječima predsjednika komisije gospodina Karla Kivača, specijalista digitalnih komunikacija iz Sektora Korporativni marketing Podravke d.d. svi pobjednici. Gospodin Kivač je učenicima dao nekoliko savjeta i smjernica za kreiranje sadržaja, te je na koncu svima podijelio Podravkine poklon pakete. Učenici koji su bili dio ove zabavne kreativne TIK TOK avanture: Vanessa Cerovec, Martin Domanovac, Karolina Điko, Gita Jurlina, Fran Katar, Viktor Kišiček, David Klopotan, Matko Kukec, Matej Lovrenčić, Teo Mađarek, Noel Piskač, Rafael Polak, Melani Šajković, Paula Široki i Nika Želežić.

















